CV

STUDIES

•  HIDK Studio Herman Teirlinck, Master Drama 1992

•  Post-graduaat theaterwetenschappen UIA 2002

•  Aggregaat Pedagogiek in Drama 2005


WERKERVARING

televisie en film:

Ad Fundum, Ons Geluk, Congo, Witse, Aspe, Zone Stad, Kinderen van Dewindt, Dennis, Sedes & Belli, Stille Waters, Recht op Recht, Windkracht 10...


Freelance theaterproducties bij:

Theater Antigone, Theater Zuidpool, De Appel Den Haag, KVS, Toneelgroep Ceremonia, De Werf Brugge

Tg.Woestijn ’93 - Hazim Kamaledin ’99-’02

Experimenteel Bewegingstheater met een Oosterse inslag. Een zoektocht naar een theatertaal die het Oosten met het Westen verbindt.


ToneelGroep Ceremonia - Eric Devolder ’04- ’06

Via beeld, improvisatie & beweging komen tot tekst, tot een nieuwe creatie, tot een beeldende vertelling over het alledaagse.

Sering vzw - Mia Grijp - sociaal-artistieke werkplaats ’06 - ’12

Opleiden, coachen, creëren & regisseren met kids, jongeren, volwassenen en ouderen binnen het sociale draagvlak. Opzet mondiale scholenwerking ‘WVTC’ met 4 concentratiescholen.

LeesTheater De LeesBeesten met Ann Ceurvels ’10 - ...

Inter-actief leestheater voor kinderen van 6 tot 12 jaar. Leestrajecten op school, workshops creatief lezen. Workshops voor moeizame lezers. Samenwerkingsverband met de Onderwijs Stad Antwerpen onder koepel  Area 2020.

Malsche Poppe, Helpende Handen, ’14-'15

Met Veerle Malschaert. In een clash tussen toneel en stand up tasten zij de grenzen af in de zorg als verpleegsters op de rand van de afgrond. 

Regie: '237 Redenen voor Seks, met Axel Daeseleire & Hans Van Cauwenberghe '15

Vlaamse bewerking, regie, scenografie van deze Nederlandse theaterhit gemaakt door Theater Orkater van de hand van het bekende duo Geert Lageveen en Leopold De Witte. 

Onder Druk, ‘16

Theater-comedy solo van en met Tania Poppe. 

Regie: 237 Redenen om Door te gaan ‘17

Vlaamse bewerking, regie, scenografie van vervolg op Seks. 

Regie: Doek! Van Maria Goos met Daan Hugaert en Katelijne Verbeke

Nederlands theaterstuk bewerkt en in regie gezet in belgië.

SPECIALITEITEN

Workshops/trajecten/voorstellingen waarbinnen ‘lezen’ en ‘voorlezen’ centraal staan

Workshops waarin spreken voor een publiek centraal staan

Coaching van theaterstukken voor artistieke instellingen

Regie en bewerking theater

Danstechnieken (ballet, jazz, klassiek, modern)

Bewegingstheatertechnieken ( Grotowski, Meyerhold, Butoh)

mijn doorloop...

Op 7 jarige leeftijd start ik met klassiek ballet op Het Stedelijk Instituut voor Ballet. Ik blijf deze doorgedreven opleiding volgen tot mijn 14. Dit zal de basis blijven van alles wat ik daarna doe. Niet enkel lichamelijk maar vooral ook geestelijk. Dansen op topniveau vergt een onnavolgbare discipline die je in je leven meeneemt.

Later stap ik over naar De Muzische Vorming, een opleiding waarin drama en muzische kunsten op de voorgrond staan.

Daarnaast blijf ik wekelijks in avondschool ballet volgen en tijdens de vakanties neem ik deel aan Internationale dansstages. Er zijn regelmatig optredens.

Ik speel al kleine rollen in de toenmalige KNS en krijg de hoofdrol in 'De Golf' een project van de KJT geleid door Jos Dom.

Op 17 jarige leeftijd start ik mijn opleiding aan Studio Herman Teirlinck. Ik studeer af op mijn 21. Nog tijdens de schooltijd speel ik een hoofdrol in 'Ad Fundum', de eerste Film van Erik Van Looy. Ik start bij Theater Antigone in Kortrijk, maar voel al snel dat ik graag zelf stukken wil maken.

Naast freelance werk bij TV en theater maak ik met Fania Sorel eigen producties. We vinden partners en co-producenten: De Verrukking, de Werf in Brugge en de KVS.

Vanaf '99 zal ik de daad bij het woord voegen en naast actrice ook echt theatermaker worden. Verschillende groepen en ideeën passeren de revue om uiteindelijk te landen met PopPOPP producties, mijn eigen productiehuis waarbinnen ik in samenwerking met Koortzz artiesten mijn eigen theaterstukken creëer en regisseer. 


WOESTIJN '93

In die periode kom ik terecht bij Woestijn '93, een gezelschap opgericht door Hazim Kamaledin, een gevluchte Irakees en theatermaker. De volgende 4 jaar zal ik met hem de kern vormen van dit experimentele bewegingstheater. Bij Hazim leer ik een heleboel nieuwe bewegings/disciplines: Butoh, Grotowski, Meyerhold. Daarmee gaan we aan de slag in intense en doorgedreven repetities die alles waarbinnen het theater zich beweegt in vraag stellen.


De volgende vier jaar ontwikkel ik binnen Woestijn '93 nieuwe theatertechnieken, onderzoek ik grondig het theaterlandschap, schrijf ik 'wetenschappelijke' papers en werk ik mijn opleiding theaterwetenshappen met succes af.


De drang om zelf te creëren blijft groot en ik krijg binnen Woestijn '93 de kans om ook een eigen project te maken. 'Womb' wordt een bijna woordeloze voorstelling met de thematiek 'consumptiemaatschappij waarin 'Barbie & Ken' de hoofdrol spelen. Ik realiseer 'Womb' in co-productie met de Pianofabriek te Brussel. Ik start ook met het coachen en opleiden van acteurs en scholieren binnen de nieuwe bewegingstechnieken die we ons eigen gemaakt hebben in Woestijn '93.


Na 4 jaar krijgt Woestijn '93 geen subsidies meer en ik sla een nieuwe weg in. Ik speel 2 producties bij Ceremonia van Eric Devolder, waarbinnen ik een nieuwe groep start: tgDeGroep. Ik blijf bewegingstheater maken en onderzoek welke impact ons leven heeft binnen 'Het Bedrijf'. Bedrijf#1 en Bedrijf#2'Impact' komen tot stand.


SERING

In Sering, een sociaal artistieke werkplaats, was ik 7 jaar vaste artistieke medewerker. 

Ik regisseerde, coachte en maakte er theaterstukken met jongeren, kwetsbare groepen, semi-professionele allochtonen. Ik verzorgde er de dramaturgie, PR, en leidde een artistiek scholentraect met 4 scholen. Bij Mia Grijp, de bezieler van Sering, kreeg ik een workshop camera technieken en bewegings- en scènetechnieken volgens de methode Lessac en Lecoq.

DE LEESBEESTEN 

Ik richtte in 2009 met Ann Ceurvels de Voorleestheatergroep 'De LeesBeesten' op. In de eerste fase maakten we voorleestheater met live muzikanten. We evolueerden naar klein en flexibel met de vaste Voorleespersonages Tante Tania en Annie de Pannie. We spelen mt deze gekke figuren vooral in scholen en bibliotheken en breidden ons aanbod uit naar voorleesworkshops, leeskampen voor kids en leestrajecten op school. Zo zijn we ook onderdeel van Area 2020 dat op het Kiel(Antwerpen) kinderen en jongeren wil stimuleren tot andere participatie in samenleving.

PoPPOP Producties is mijn laatste verwezenlijking. Dit is een samenwerking met het  artiestenbureau 'Koortzz'. Samen zoeken we elk seizoen een bestaande theatertekst die ik in regie uitbreng en via Koortzz verspreid wordt. 

 

     PoPPOP 

Producties | Praktijk

+32 486 69 22 29

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now